Najprostsza pizza

Musiałam wykombinować jakiś obiad ze składników, które miałam w domu. W takim przypadku najlepiej sprawdza się pizza-można do niej wrzucić praktycznie wszystko co się chce, a zawsze smakuje tak samo dobrze. Dla mnie najważniejsze jest ciasto. To, na które przepis zaraz podam jest bardzo chrupiące, właśnie takie, jakie lubię. Przepis znalazłam gdzieś w internecie, dawno temu. Za obkład posłużyło mi wszystko, co znalazłam w lodówce. Mój tata mówi, że im mniej składników, tym pizza jest lepsza. I może ma trochę racji? ;)

Zdjęcia są, jakie są, ale bardzo ciężko ładnie sfotografować pizzę :D

  

 Składniki (na jedną pizzę):
ciasto:
40 dag mąki
2 dag drożdży
1 łyżeczka cukru
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oliwy
1 szklanka ciepłej wody

obkład:
kilka plasterków szynki (u mnie polędwica sopocka)
2 cebule
20 dag pieczarek
2 pomidory
 ser (najlepiej mozzarella)

do posmarowania pizzy:
ketchup
przyprawa do pizzy i zapiekanek

 Drożdże włożyć do garnuszka, dodać cukier, 1 łyżkę mąki, 3 łyżki ciepłej wody, wymieszać. Mąkę wsypać do miski, dodać sól. Kiedy drożdże się rozpuszczą wlać je do mąki, dolać wodę i oliwę, wyrobić gładkie ciasto. Odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce, przykryć ściereczką. Gdy już podrośnie, rozwałkować lekko podsypując mąką. Palcami ukształtować wyższe brzegi. Pizzę przełożyć na blachę i zostawić na 10 minut, żeby trochę podrosła. Następnie posmarować ketchupem i posypać przyprawą.

Cebulę, szynkę i pieczarki podsmażyć na oliwie z oliwek. Można doprawić. Pomidory pokroić. Układać kolejno: cebula, pieczarki, szynka, pomidory.
Pizzę wstawić do nagrzanego do około 210-220 stopni piekarnika na 20-25 minut (ja użyłam specjalnego programu do pizzy). Na 5 minut przed końcem pieczenia posypać serem. Smacznego!

 



A jutro zapraszam na moje pierwsze, domowe lody! :)

2 komentarze:

Marta Ziarno at: 13 lipca 2012 11:56 pisze...

Ja tam uważam, że pizza jest bardzo wdzięcznym obiektem fotograficznym! (też wrzucałam niedawno na bloga).
I fakt, dla mnie najlepsze są pizze dwu składnikowe (nie licząc sosu i sera) :)

Marlena at: 13 lipca 2012 21:11 pisze...

Apetycznie się prezentuje, aż zgłodniałam, robiłam ostatnio z kabaczkiem i salami(w lidlu jest dobre), z mozzarellą też muszę spróbować:)

Prześlij komentarz

Search This Blog

Obserwatorzy

Etykiety

awokado (1) Babki (1) bakalie (3) banany (4) beszamel (1) bez pieczenia (7) bezy (6) białka (1) białko (4) biszkopt (4) Boże Narodzenie (6) bób (2) brkfst (8) bułki słodkie (9) chleb (4) ciasta (25) Ciasteczka (12) ciastka (15) Ciasto drożdżowe (20) ciasto francuskie (2) ciasto kruche (13) ciecierzyca (2) coś słodkiego (77) cukinia (5) curry (2) cykl tematyczny (8) cynamon (10) cytryna (1) czekolada (23) Dania główne (21) desery (13) do pieczywa (7) domowy fast food (4) dynia (2) fasola (5) faworki (1) gryczanka (1) Halloween (1) herbatniki (3) hummus (2) jagody (2) jajka (2) jesień (19) kaczka (1) kakao (9) kandyzowane owoce (2) karmelizowane owoce (2) kasza (5) kasza jaglana (1) kokos (2) koktajl (2) komosa ryżowa (1) kremówka (4) kruszonka (4) kuchnia angielska (5) kuchnia chińska (1) kuchnia francuska (3) kuchnia włoska (6) lato (9) lody (2) lukier (3) majonez (3) makaron (7) maliny (1) mango (1) masło orzechowe (4) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (13) mięsne (6) mleko roślinne (2) moje gadanie (3) muffinki i babeczki (7) na śniadanie (48) naleśniki (6) nasiona chia (1) niekulinarnie (3) nutella (2) obiadowe (33) omlet (4) orzechy (2) owoce (26) owsianka (7) pancakes (4) pączki (1) pieczywo (1) pierniki (1) pierogi i kluski (5) pierś z kurczaka (4) pizza (2) Placki naleśniki i pierogi (19) podróże (1) proteinowe (1) przekładane (3) raw (1) ricotta (2) rogaliki (2) rolada (1) ryby (1) ryż (5) sałatki (4) scones (1) serek wiejski (1) serniki (3) smoothie (1) soczewica (2) szpinak (3) szybkie (26) śliwki (4) tarty (6) tłusty czwartek (2) torty (5) trufle (2) truskawki (2) vegan (1) warzywa (23) warzywa faszerowane (2) wege (4) Wielkanoc (2) współpraca (3) wytrawnie (15) zakwas (1) zapiekanki (3) zdrowe (24) zima (14) zupy (3) żółtka (4)