Ciasto drożdżowe z kruszonką i truskawkami (na oleju)

Jak tam rozpoczęcie wakacji?
U mnie bardzo dobrze, wolne zaczęłam grillem u przyjaciółki. Świetna zabawa i towarzystwo, wielkie dzięki wszystkim! Kiedy powtórka? :*

Mam dla Was klasyczny przepis na drożdżówkę. Przygotowałam ją na Dzień Ojca na życzenie mojego taty i wydaje mi się, że był zadowolony. Ciasto jest miękkie i niesamowicie pachnie. Z resztą, ciasto drożdżowe lubi niemal każdy, a z sezonowymi owocami jest jeszcze lepsze. Korzystajmy z ostatnich łubianek truskawek!



CIASTO DROŻDŻOWE Z TRUSKAWKAMI 
Składniki:
(forma 24-26 cm keksowa) 

350 g mąki pszennej
110 ml mleka
2 jajka
7 g drożdży instant lub 15 g świeżych
3-5 łyżek cukru
25 g oleju lub masła roztopionego
2/3 szklanki rodzynek
1 szklanka cukru pudru
2 łyżki wody

kruszonka:
pół szklanki cukru
pół szklanki mąki
1/3 szklanki oleju

+ truskawki

 Do miski wrzucam mąkę, mleko, cukier, drożdże (suszone wrzucam bezpośrednio, świeże rozrabiam w mleku i to wlewam), masło, rodzynki i dwa jajka i mieszam.
Ciasto wyrabiam aż będzie elastyczne i gładkie.
Wkładam do miski i odstawiam, powinno zwiększyć swoją objętość dwa razy, czas rośnięcia to mniej więcej 1 godzina lub dłużej.
Wyrośnięte ciasto wyjmuję, składam na pół i wkładam do formy keksowej wyłożonej papierem do pieczenia. Układam na nim pokrojone truskawki. Ponownie odstawiam aby podrosło i miało kopułkę. Czas to 40-60 minut. Robię kruszonkę (wszystkie składniki łączę palcami), posypuję nią ciasto i wstawiam do nagrzanego do 180°C piekarnika, piekę ok. 35-40 minut, zawsze! sprawdzam patyczkiem stan upieczenia. Smacznego!


źródło: kotlet.tv, z moimi małymi zmianami
 


! ! ! ! ! ! !

30 czerwca nastąpi likwidacja Google Reader, a co za tym idzie - widgetu obseratrów. Aby dalej być na bieżąco z moimi postami zachęcam do obserwowania mojego bloga poprzez Bloglovin.
 
Follow on Bloglovin  
Czytaj więcej »

LONDON 2013

No jestem, jestem.
No to mamy w sumie wakacje. Jutro poprawię fizykę, zajęcia artystyczne  i (oby) biologię, a w piątek nie wybieram się już do szkoły. Za to idę z dziewczynami do galerii na zakupy XD

Wracam z masą zdjęć, w końcu obiecałam. Londyn jest piękny, zakochałam się totalnie, mam nadzieję, że za 4 lata pojadę tam się uczyć. Wszystkie główne atrakcje zaliczone, zakwaterowanie mieliśmy u rodzin, ale niestety nie trafiłam zbyt dobrze i przez cztery dni żywiłam się daniami z mikrofiali D: Brytyjskie jedzenie nie jest tym, co tygryski lubią najbardziej, ale na szczęście jakoś przeżyłam. Swój cały pobyt w Londynie określam jednym słowem: kosmos!

Niedługo wstawię jakiś nowy przepis, ale póki co, łapcie zdjęcia! Trochę mnie na nich dużo

Oxford Street

Ja przed Buckingham Palace hehe

 
Madame Tussaunds :)
 
<33333333333333333


Big Ben



Oxford

Oxford

Z London Eye





Czytaj więcej »

Search This Blog

Obserwatorzy

Obserwatorzy Google+

Etykiety

awokado (1) Babki (1) bakalie (3) banany (4) beszamel (1) bez pieczenia (7) bezy (6) białka (1) białko (4) biszkopt (4) Boże Narodzenie (6) bób (2) brkfst (8) bułki słodkie (9) chleb (4) ciasta (25) Ciasteczka (12) ciastka (15) Ciasto drożdżowe (20) ciasto francuskie (2) ciasto kruche (13) ciecierzyca (2) coś słodkiego (77) cukinia (5) curry (2) cykl tematyczny (8) cynamon (10) cytryna (1) czekolada (23) Dania główne (21) desery (13) do pieczywa (7) domowy fast food (4) dynia (2) fasola (5) faworki (1) gryczanka (1) Halloween (1) herbatniki (3) hummus (2) jagody (2) jajka (2) jesień (19) kaczka (1) kakao (9) kandyzowane owoce (2) karmelizowane owoce (2) kasza (5) kasza jaglana (1) kokos (2) koktajl (2) komosa ryżowa (1) kremówka (4) kruszonka (4) kuchnia angielska (5) kuchnia chińska (1) kuchnia francuska (3) kuchnia włoska (6) lato (9) lody (2) lukier (3) majonez (3) makaron (7) maliny (1) mango (1) masło orzechowe (4) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (13) mięsne (6) mleko roślinne (2) moje gadanie (3) muffinki i babeczki (7) na śniadanie (48) naleśniki (6) nasiona chia (1) niekulinarnie (3) nutella (2) obiadowe (33) omlet (4) orzechy (2) owoce (26) owsianka (7) pancakes (4) pączki (1) pieczywo (1) pierniki (1) pierogi i kluski (5) pierś z kurczaka (4) pizza (2) Placki naleśniki i pierogi (19) podróże (1) proteinowe (1) przekładane (3) raw (1) ricotta (2) rogaliki (2) rolada (1) ryby (1) ryż (5) sałatki (4) scones (1) serek wiejski (1) serniki (3) smoothie (1) soczewica (2) szpinak (3) szybkie (26) śliwki (4) tarty (6) tłusty czwartek (2) torty (5) trufle (2) truskawki (2) vegan (1) warzywa (23) warzywa faszerowane (2) wege (4) Wielkanoc (2) współpraca (3) wytrawnie (15) zakwas (1) zapiekanki (3) zdrowe (24) zima (14) zupy (3) żółtka (4)