Kandyzowana skórka mandarynki.

JUŻ CZAS PIEC PIERNIKI! Ja robiłam pierniczki Aganiok.Naczytałam się wieeele pozytywnych opinii na ich temat i wiedziałam, że to one będą u mnie na święta. Pierwszy raz spotykam się z pierniczkami z bakaliami. Kupiłam rodzynki i orzechy, a, że w domu miałam 2kg mandarynek to pomyślałam sobie, że pierwszy raz wykorzystam ich skórkę. Szukając przepisu trafiłam na mojewypieki, pobiegłam do kuchni i... oto efekt. Idealna do wszelkich wypieków, ale uprzedzam, ciężko coś uchować, bo bardzo kusi i znika w zastraszającym tempie. Ma się ochotę zjeść całą, od razu... Przepis cytuję za autorką z moimi małymi zmianami, bo w oryginale używane są pomarańcze.

Składniki:
kilka mandarynek
1 szklanka cukru
1 szklanka wody

Mandarynki wyszorować, obrać, dzieląc skórkę na ćwiartki. Odkroić część białego albedo. Pokroić w kosteczkę.
Pokrojoną skórkę zalać gorącą wodą i gotować 15 minut. Odcedzić, osuszyć.

W rondelku wymieszać wodę (1 szklanka) z cukrem (1 szklanka). Zagotować do rozpuszczenia się cukru. Wrzucić skórki mandarynki, gotować na zmniejszonym ogniu, aż staną się półprzezroczyste, a woda prawie cała wyparuje. Osuszyć na kratce. Pozostawić na noc, nieprzykryte, do wyschnięcia.



Uprzedzam, ciężko obrać albedo z mandarynki ze względu na cienką skórkę, więc polecam używać pomarańczy, na pewno będzie łatwiej. Jest to jednak wykonalne ;) Zamiast kroić je w kostkę, można zrobić tak, jak pani Dorota - pokroić w paski i oblać gorzką czekoladą. Mniam!

4 komentarze:

It's So Easy at: 15 listopada 2012 18:12 pisze...

mhmm już czuje ten zapach ;) fajny pomysł z tymi mandarynkami!
pozdrawiam :)

asieja at: 15 listopada 2012 22:23 pisze...

narobiłaś mi ochoty na te pierniczki i na te skórki

Unknown at: 21 grudnia 2020 17:51 pisze...

Właśnie robię :-) dodam do wigilijnej kutii. Pozdrawiam :*

Unknown at: 10 lutego 2021 14:17 pisze...

A jak i ile można je przechowywac?

Prześlij komentarz

Search This Blog

Obserwatorzy

Etykiety

awokado (1) Babki (1) bakalie (3) banany (4) beszamel (1) bez pieczenia (7) bezy (6) białka (1) białko (4) biszkopt (4) Boże Narodzenie (6) bób (2) brkfst (8) bułki słodkie (9) chleb (4) ciasta (25) Ciasteczka (12) ciastka (15) Ciasto drożdżowe (20) ciasto francuskie (2) ciasto kruche (13) ciecierzyca (2) coś słodkiego (77) cukinia (5) curry (2) cykl tematyczny (8) cynamon (10) cytryna (1) czekolada (23) Dania główne (21) desery (13) do pieczywa (7) domowy fast food (4) dynia (2) fasola (5) faworki (1) gryczanka (1) Halloween (1) herbatniki (3) hummus (2) jagody (2) jajka (2) jesień (19) kaczka (1) kakao (9) kandyzowane owoce (2) karmelizowane owoce (2) kasza (5) kasza jaglana (1) kokos (2) koktajl (2) komosa ryżowa (1) kremówka (4) kruszonka (4) kuchnia angielska (5) kuchnia chińska (1) kuchnia francuska (3) kuchnia włoska (6) lato (9) lody (2) lukier (3) majonez (3) makaron (7) maliny (1) mango (1) masło orzechowe (4) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (13) mięsne (6) mleko roślinne (2) moje gadanie (3) muffinki i babeczki (7) na śniadanie (48) naleśniki (6) nasiona chia (1) niekulinarnie (3) nutella (2) obiadowe (33) omlet (4) orzechy (2) owoce (26) owsianka (7) pancakes (4) pączki (1) pieczywo (1) pierniki (1) pierogi i kluski (5) pierś z kurczaka (4) pizza (2) Placki naleśniki i pierogi (19) podróże (1) proteinowe (1) przekładane (3) raw (1) ricotta (2) rogaliki (2) rolada (1) ryby (1) ryż (5) sałatki (4) scones (1) serek wiejski (1) serniki (3) smoothie (1) soczewica (2) szpinak (3) szybkie (26) śliwki (4) tarty (6) tłusty czwartek (2) torty (5) trufle (2) truskawki (2) vegan (1) warzywa (23) warzywa faszerowane (2) wege (4) Wielkanoc (2) współpraca (3) wytrawnie (15) zakwas (1) zapiekanki (3) zdrowe (24) zima (14) zupy (3) żółtka (4)