Rogaliki cynamonowe

Są wakacje, mam więcej wolnego czasu, który bardzo chętnie poświęcam na gotowanie. Dzisiaj z rana pomyślałam sobie, że jeżeli od dawna śledzę kilka kulinarnych blogów, dlaczego nie miałabym założyć swojego? Wspaniale jest dzielić się z kimś swoimi wypróbowanymi przepisami.


Na pierwszy ogień idą rogaliki, które zrobiłam wczoraj. Jestem z nich zadowolona. Bardzo smaczne i mocno cynamonowe. Kiedy będę robiła je kolejnym razem, do środka każdego rogala włożę po łyżce jabłek prażonych. Sądzę, że będzie się to wspaniale komponowało ze smakiem ciasta. Przepis znalazłam w jednym z numerów gazety "Moje gotowanie". Polecam.


SKŁADNIKI (około 25 sztuk, ja robiłam z połowy porcji):
5 żółtek
8dag drożdży
szklanka mleka
szklanka cukru + do posypania
1/2 kostki margaryny
1/3 szklanki oleju
3 szklanki mąki (ja dodałam więcej)
torebka mielonego cynamonu
mąka do podsypania
tłuszcz/papier do wyłożenia blachy

Żółtka i drożdże rozgnieść razem widelcem. Mleko z cukrem podgrzać w rondelku. W drugim rondlu rozpuścić margarynę, połączyć z olejem, wymieszać i ostudzić. Do miski przesiać mąkę z cynamonem. Do tłuszczu dodać mleko i rozgniecione drożdże z żółtkami, wymieszać, wlać do miski z mąką i wyrobić przez około 10 minut. Odstawić na 30 minut w ciepłe miejsce. Ciasto wyłożyć na oprószoną mąką stolnicę. Uformować wałek i podzielić go na kilka części. Każdą rozwałkować na kształt koła, które przeciąć na kilka trójkątów (ja cięłam na 6). Całą powierzchnię trójkątów delikatnie podsypać odrobiną cukru i zwinąć rogaliki. Ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blasze i piec około 25 minut w temperaturze 180C.


1 komentarze:

urtica1 at: 3 lipca 2012 20:16 pisze...

No to witaj w kulinarnym świecie:)
Rogaliki piękne, jestem pod wrażeniem :) Ja będąc w Twoim wieku potrafiłam nie przypalić czajnika gotując wodę no i chyba jeszcze usmażyć jejecznicę :) Pozdrawiam.

Prześlij komentarz

Search This Blog

Obserwatorzy

Etykiety

awokado (1) Babki (1) bakalie (3) banany (4) beszamel (1) bez pieczenia (7) bezy (6) białka (1) białko (4) biszkopt (4) Boże Narodzenie (6) bób (2) brkfst (8) bułki słodkie (9) chleb (4) ciasta (25) Ciasteczka (12) ciastka (15) Ciasto drożdżowe (20) ciasto francuskie (2) ciasto kruche (13) ciecierzyca (2) coś słodkiego (77) cukinia (5) curry (2) cykl tematyczny (8) cynamon (10) cytryna (1) czekolada (23) Dania główne (21) desery (13) do pieczywa (7) domowy fast food (4) dynia (2) fasola (5) faworki (1) gryczanka (1) Halloween (1) herbatniki (3) hummus (2) jagody (2) jajka (2) jesień (19) kaczka (1) kakao (9) kandyzowane owoce (2) karmelizowane owoce (2) kasza (5) kasza jaglana (1) kokos (2) koktajl (2) komosa ryżowa (1) kremówka (4) kruszonka (4) kuchnia angielska (5) kuchnia chińska (1) kuchnia francuska (3) kuchnia włoska (6) lato (9) lody (2) lukier (3) majonez (3) makaron (7) maliny (1) mango (1) masło orzechowe (4) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (13) mięsne (6) mleko roślinne (2) moje gadanie (3) muffinki i babeczki (7) na śniadanie (48) naleśniki (6) nasiona chia (1) niekulinarnie (3) nutella (2) obiadowe (33) omlet (4) orzechy (2) owoce (26) owsianka (7) pancakes (4) pączki (1) pieczywo (1) pierniki (1) pierogi i kluski (5) pierś z kurczaka (4) pizza (2) Placki naleśniki i pierogi (19) podróże (1) proteinowe (1) przekładane (3) raw (1) ricotta (2) rogaliki (2) rolada (1) ryby (1) ryż (5) sałatki (4) scones (1) serek wiejski (1) serniki (3) smoothie (1) soczewica (2) szpinak (3) szybkie (26) śliwki (4) tarty (6) tłusty czwartek (2) torty (5) trufle (2) truskawki (2) vegan (1) warzywa (23) warzywa faszerowane (2) wege (4) Wielkanoc (2) współpraca (3) wytrawnie (15) zakwas (1) zapiekanki (3) zdrowe (24) zima (14) zupy (3) żółtka (4)