Biała Pavlova

Powiem szczerze-nie za bardzo przepadałam za bezami. Zawsze wydawały mi się za słodkie i mulące. Pewnego dnia, przeglądając blogi trafiłam na Tort Pavlovej i od razu postanowiłam sobie, że mimo wszystko go wypróbuję. Moim skromnym zdaniem jest on genialny. Beza jest delikatna i krucha, jej słodycz idealnie pasuje do śmietany i świeżych owoców. Zachęcam do spróbowania, bo naprawdę warto. Gwarantuję, że gdy ktoś choć raz zrobi ten deser, będzie chciał go robić ciągle.


Przepis zaczerpnęłam od dorotus76, cytuję:

Składniki:
6 białek
300 g miałkiego cukru
1 łyżeczka skrobi kukurydzianej (można zastąpić ją skrobią ziemniaczaną)
1 łyżeczka białego octu winnego
500 ml śmietany kremówki (u mnie dwa opakowania po 200gram)
owoce sezonowe (u mnie truskawki)


Białka ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodawać po łyżce miałkiego cukru, łyżeczkę mąki kukurydzianej i łyżeczkę octu.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Na papierze narysować okrąg, nieduży, dwadzieścia kilka cm średnicy. Wyłożyć na niego masę białkową. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i po 5 minutach przykręcić temperaturę do 150 stopni. Piec 1,5 godziny. Studzić w uchylonym piekarniku.

Wystudzoną bezę położyć na paterze dnem do góry, delikatnie zerwać papier. Wyłożyć na nią ubitą kremówkę (bez cukru). Udekorować owocami sezonowymi.
Smacznego! 







8 komentarze:

Dusia at: 4 lipca 2012 14:52 pisze...

a ja się zraziłam do bezy, no raz mi nie wyszła, muszę to powtórzyć :)

Ula at: 4 lipca 2012 15:17 pisze...

Wow, fajnie, że w tak młodym wieku przejawiasz już zainteresowanie kuchnią:).

urtica1 at: 4 lipca 2012 17:03 pisze...

Piękna beza :) A wiesz że ja jeszcze nigdy nie robiłam Pavlovej :) Mam przed nią "pietra" :))

Beata Błaszczyk at: 4 lipca 2012 21:10 pisze...

Naprawdę nie ma się czego bać. Przyznam, że ja też byłam trochę niepewna, co mi wyjdzie, ale na szczęście było bardzo smaczne :3

urtica1 at: 7 lipca 2012 12:05 pisze...

Twoja wygląda tak apetycznie, że mam ochotę spróbować :)

La Lolla at: 13 lipca 2012 13:35 pisze...

wch, sama się do niej przymierzam, niech no tylko mam wolną chwilę...;)

Hardcore Cheef at: 15 lipca 2012 21:51 pisze...

Ambitnie! Niby prosty przepis, ale zrobić Pavlovą to nie lada sztuka! No i bardzo dobrze, trzeba poprzeczkę stawiać wysoko :) W nagrodę : http://www.youtube.com/watch?v=QMEBFhVMZpU

Beata Błaszczyk at: 30 lipca 2012 13:43 pisze...

Przepiękne

Prześlij komentarz

Search This Blog

Obserwatorzy

Etykiety

awokado (1) Babki (1) bakalie (3) banany (4) beszamel (1) bez pieczenia (7) bezy (6) białka (1) białko (4) biszkopt (4) Boże Narodzenie (6) bób (2) brkfst (8) bułki słodkie (9) chleb (4) ciasta (25) Ciasteczka (12) ciastka (15) Ciasto drożdżowe (20) ciasto francuskie (2) ciasto kruche (13) ciecierzyca (2) coś słodkiego (77) cukinia (5) curry (2) cykl tematyczny (8) cynamon (10) cytryna (1) czekolada (23) Dania główne (21) desery (13) do pieczywa (7) domowy fast food (4) dynia (2) fasola (5) faworki (1) gryczanka (1) Halloween (1) herbatniki (3) hummus (2) jagody (2) jajka (2) jesień (19) kaczka (1) kakao (9) kandyzowane owoce (2) karmelizowane owoce (2) kasza (5) kasza jaglana (1) kokos (2) koktajl (2) komosa ryżowa (1) kremówka (4) kruszonka (4) kuchnia angielska (5) kuchnia chińska (1) kuchnia francuska (3) kuchnia włoska (6) lato (9) lody (2) lukier (3) majonez (3) makaron (7) maliny (1) mango (1) masło orzechowe (4) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (13) mięsne (6) mleko roślinne (2) moje gadanie (3) muffinki i babeczki (7) na śniadanie (48) naleśniki (6) nasiona chia (1) niekulinarnie (3) nutella (2) obiadowe (33) omlet (4) orzechy (2) owoce (26) owsianka (7) pancakes (4) pączki (1) pieczywo (1) pierniki (1) pierogi i kluski (5) pierś z kurczaka (4) pizza (2) Placki naleśniki i pierogi (19) podróże (1) proteinowe (1) przekładane (3) raw (1) ricotta (2) rogaliki (2) rolada (1) ryby (1) ryż (5) sałatki (4) scones (1) serek wiejski (1) serniki (3) smoothie (1) soczewica (2) szpinak (3) szybkie (26) śliwki (4) tarty (6) tłusty czwartek (2) torty (5) trufle (2) truskawki (2) vegan (1) warzywa (23) warzywa faszerowane (2) wege (4) Wielkanoc (2) współpraca (3) wytrawnie (15) zakwas (1) zapiekanki (3) zdrowe (24) zima (14) zupy (3) żółtka (4)