Domowe burgery

Za fast foodami nie przepadam. Raz na jakiś czas zjem tortillę w kfc, to wszystko. Za to domowym hamburgerem nie pogardzę! Chrupiąca bułka, soczyste, dobrze przyprawione mięso i świeże warzywa to jak dla mnie połączenie idealne. Bardzo sycące, no bo w końcu trzeba mieć siłę, żeby zmagać się z październikowym śniegiem :D
Wyszło pysznie i do tego zdrowo. Mam zamówienie na zrobienie ich jeszcze raz w następnym tygodniu, co chyba o czymś świadczy. Polecam!
Przepis zaczerpnęłam z kwestii smaku


Składniki, około 6 burgerów:
  1 kg chudej wołowiny (np. polędwicy, ligawy lub udźca)
  1/2 łyżeczki soli i 1 łyżeczka świeżo zmielonego czarnego pieprzu
  1 łyżeczka pikantnej mieszanki przypraw *
  1 ząbek czosnku, pokrojony na kawałki
  1/3 łyżeczki startej skórki z cytryny
  3 - 4 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
  1 żółtko
oraz (niekoniecznie):
  1 mała cebula pokrojona na plasterki i zeszklona (przez około 10 minut) na małym ogniu
U mnie dodatkowo:
bułki ( ciabatty)
sałata
ser żółty
pomidory
ogórki konserwowe
ketchup
musztarda sarepska


* W skład mieszanki przypraw mogą wchodzić np. kmin, kolendra, pieprz, papryka, tymianek, rozmaryn, gorczyca, goździki, cynamon, czosnek, kminek, anyż. Można użyć gotowej indyjskiej przyprawy o cierpkim i pikantnym smaku garam masala.

Przygotowanie:
Mięso pokroić na kawałki, rozłożyć na desce, posypać solą, pieprzem, mieszanką przypraw, czosnkiem, skórką z cytryny, natkę pietruszki oraz zeszkloną cebulę jeśli jej używamy. Zmielić w maszynce do mięsa sitkiem o grubych oczkach (mięso ma być grubo zmielone z wyczuwalnymi kawałeczkami mięsa).
Do zmielonego mięsa dodać żółtko i delikatnie wymieszać. Uformować kotleciki biorąc na każdego po około 150 - 200 g mięsa. Rozgrzać dobrze patelnię grillową i ułożyć pierwsze 4 burgery. Grillować na dość dużym ogniu, przez około 2 - 3 minuty (burgery z polędwicy grillować krócej przez około 1,5 minuty), aż mięso zmieni kolor prawie do połowy burgera. Podczas grillowania uważamy, aby temperatura patelni nie zmniejszyła się i burgery nie wypuściły soków.
Przewrócić na drugą stronę i grillować kolejne 1,5 - 2 minuty (burgery z polędwicy wołowej krócej, przez około 0,5 - 1 minutę). Zdjąć z patelni i ułożyć na desce.
Patelnię wytrzeć papierowym ręcznikiem i grillować podobnie kolejne burgery. Podawać w przekrojonej na pół i opieczonej w tosterze bułce hamburgerowej. Ostudzone burgery można przechowywać w lodówce przez około 2 dni lub zamrozić.



7 komentarze:

Olka at: 27 października 2012 20:07 pisze...

O, akurat niedawno też robiłam domowe burgery, są pycha :)

blissful at: 27 października 2012 20:11 pisze...

Zawsze mnie fascynowały takie domowe burgery, zjadłabym takie w wersji wege ;)

Becia at: 27 października 2012 20:26 pisze...

w wersji wege mogą być ciekawe :)

Anonimowy at: 27 października 2012 21:23 pisze...

Jako wielki koneser kuchni francuskiej, włoskiej, wietnamskiej i skandynawskiej, a także właściciel pierwszorzędnej sieci restauracji rozsianych głównie w Europie zachodniej oraz przydrożnych barów bistro, śmiem twierdzić, iż Twój blog zachwycił mnie w swej całej okazałości. Jesteś naprawdę utalentowaną młodą damą i jeśli będziesz nadal rozwijała się w tym kierunku - kto wie, może dostaniesz staż w jednej z moich knajp. Szukamy młodych, nieznanych talentów, a Twe burgery przyprawiają mnie o palpitację mięśnia sercowego.
Serdecznie pozdrawiam, aczkolwiek z przyczyn personalnych i biznesowych nie mogę podać swego nazwiska.

Becia at: 28 października 2012 09:23 pisze...

Dziękuję ANONIMIE :*

Anonimowy at: 29 października 2012 21:19 pisze...

Cała przyjemność po mojej stronie, Beato.

Anonimowy at: 30 października 2012 16:38 pisze...

to Ernest!

Prześlij komentarz

Search This Blog

Obserwatorzy

Obserwatorzy Google+

Etykiety

awokado (1) Babki (1) bakalie (3) banany (4) beszamel (1) bez pieczenia (7) bezy (6) białka (1) białko (4) biszkopt (4) Boże Narodzenie (6) bób (2) brkfst (8) bułki słodkie (9) chleb (4) ciasta (25) Ciasteczka (12) ciastka (15) Ciasto drożdżowe (20) ciasto francuskie (2) ciasto kruche (13) ciecierzyca (2) coś słodkiego (77) cukinia (5) curry (2) cykl tematyczny (8) cynamon (10) cytryna (1) czekolada (23) Dania główne (21) desery (13) do pieczywa (7) domowy fast food (4) dynia (2) fasola (5) faworki (1) gryczanka (1) Halloween (1) herbatniki (3) hummus (2) jagody (2) jajka (2) jesień (19) kaczka (1) kakao (9) kandyzowane owoce (2) karmelizowane owoce (2) kasza (5) kasza jaglana (1) kokos (2) koktajl (2) komosa ryżowa (1) kremówka (4) kruszonka (4) kuchnia angielska (5) kuchnia chińska (1) kuchnia francuska (3) kuchnia włoska (6) lato (9) lody (2) lukier (3) majonez (3) makaron (7) maliny (1) mango (1) masło orzechowe (4) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (13) mięsne (6) mleko roślinne (2) moje gadanie (3) muffinki i babeczki (7) na śniadanie (48) naleśniki (6) nasiona chia (1) niekulinarnie (3) nutella (2) obiadowe (33) omlet (4) orzechy (2) owoce (26) owsianka (7) pancakes (4) pączki (1) pieczywo (1) pierniki (1) pierogi i kluski (5) pierś z kurczaka (4) pizza (2) Placki naleśniki i pierogi (19) podróże (1) proteinowe (1) przekładane (3) raw (1) ricotta (2) rogaliki (2) rolada (1) ryby (1) ryż (5) sałatki (4) scones (1) serek wiejski (1) serniki (3) smoothie (1) soczewica (2) szpinak (3) szybkie (26) śliwki (4) tarty (6) tłusty czwartek (2) torty (5) trufle (2) truskawki (2) vegan (1) warzywa (23) warzywa faszerowane (2) wege (4) Wielkanoc (2) współpraca (3) wytrawnie (15) zakwas (1) zapiekanki (3) zdrowe (24) zima (14) zupy (3) żółtka (4)