Spósób na komosę ryżową.

Komosa ryżowa, czy jak kto woli - quinoa, czekała na mnie dość długo. Myślałam nad tym, jak przygotować ją po raz pierwszy żeby się nie zrazić. Byłam ciekawa smaku, a po przeczytaniu wielu recenzji moje oczekiwania były ogromne. Wreszcie wzięłam się za jej przygotowanie: pierwsza próba na wytrawnie.
inspiracja tu


POMIDOROWA KOMOSA RYŻOWA


Składniki:
70 g komosy ryżowej
puszka pomidorów
pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
szczypta soli
szczypta pieprzu
1/3 łyżeczki suszonego czosnku





Komosę wsypuję do rondelka i zalewam podwójną ilością wody. Podgotowuję ją przez 10 minut do wchłonięcia płynu. . Kiedy quinoa wchłonie płyn, dodaję do niej pomidory i doprawiam słodką papryką, solą, pieprzem i czosnkiem, mieszam wszystkie składniki i gotuję, dopóki quinoa nie będzie odpowiednio miękka, a część soku z pomidorów odparuje.  Podałam z jajkiem sadzonym.



QUINOA MY NUMBER 1 :3

http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/w-nowy-rok-z-superfoods#

3 komentarze:

Julia at: 13 stycznia 2014 23:49 pisze...

Też zawsze kiedy mam coś zjeść po raz pierwszy, zastanawiam się, jak to przygotować, tylko skupiam się na tym, co zrobić, żeby na pewno poczuć smak, a nie zagłuszyć go innymi składnikami. Quinoa ma ciekawy smak i lubię jeść ją po prostu do obiadu zamiast ziemniaków, pozdrawiam!

Magda C. at: 24 stycznia 2014 09:18 pisze...

Nigdy nie jadłam komosy. Ciekawa jestem smaku :)

studentka_na_diecie at: 3 lutego 2014 18:46 pisze...

Musze wypróbować koniecznie Twój przepis bo komosa u mnie zalega już jakiś czas i nie mam kompletnie na nią pomysłu :P

Prześlij komentarz

Search This Blog

Obserwatorzy

Obserwatorzy Google+

Etykiety

awokado (1) Babki (1) bakalie (3) banany (4) beszamel (1) bez pieczenia (7) bezy (6) białka (1) białko (4) biszkopt (4) Boże Narodzenie (6) bób (2) brkfst (8) bułki słodkie (9) chleb (4) ciasta (25) Ciasteczka (12) ciastka (15) Ciasto drożdżowe (20) ciasto francuskie (2) ciasto kruche (13) ciecierzyca (2) coś słodkiego (77) cukinia (5) curry (2) cykl tematyczny (8) cynamon (10) cytryna (1) czekolada (23) Dania główne (21) desery (13) do pieczywa (7) domowy fast food (4) dynia (2) fasola (5) faworki (1) gryczanka (1) Halloween (1) herbatniki (3) hummus (2) jagody (2) jajka (2) jesień (19) kaczka (1) kakao (9) kandyzowane owoce (2) karmelizowane owoce (2) kasza (5) kasza jaglana (1) kokos (2) koktajl (2) komosa ryżowa (1) kremówka (4) kruszonka (4) kuchnia angielska (5) kuchnia chińska (1) kuchnia francuska (3) kuchnia włoska (6) lato (9) lody (2) lukier (3) majonez (3) makaron (7) maliny (1) mango (1) masło orzechowe (4) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (13) mięsne (6) mleko roślinne (2) moje gadanie (3) muffinki i babeczki (7) na śniadanie (48) naleśniki (6) nasiona chia (1) niekulinarnie (3) nutella (2) obiadowe (33) omlet (4) orzechy (2) owoce (26) owsianka (7) pancakes (4) pączki (1) pieczywo (1) pierniki (1) pierogi i kluski (5) pierś z kurczaka (4) pizza (2) Placki naleśniki i pierogi (19) podróże (1) proteinowe (1) przekładane (3) raw (1) ricotta (2) rogaliki (2) rolada (1) ryby (1) ryż (5) sałatki (4) scones (1) serek wiejski (1) serniki (3) smoothie (1) soczewica (2) szpinak (3) szybkie (26) śliwki (4) tarty (6) tłusty czwartek (2) torty (5) trufle (2) truskawki (2) vegan (1) warzywa (23) warzywa faszerowane (2) wege (4) Wielkanoc (2) współpraca (3) wytrawnie (15) zakwas (1) zapiekanki (3) zdrowe (24) zima (14) zupy (3) żółtka (4)