Pudding chia

Niewiele jest osób, które nie słyszały jeszcze o puddingu z nasionek chia. Ten nowy super-food, skarbnica witamin i zdrowych tłuszczy na dobre zagościł w mojej diecie. Banalny w przygotowaniu, bo wystarczy zalać nasionka dowolnym płynem i cierpliwie poczekać, aż napęcznieją. Może stanowić zarówno lekkie śniadanie, jak i zdrowy podwieczorek czy deser. Mniam.


Składniki:
przepis bazowy, 1 porcja

40g nasion chia
250 ml mleka (u mnie w wersji wegańskiej, sojowe niesłodzone)
słodzik (np. syrop z agawy)

plus dowolne dodatki, u mnie owoc, pestki i jagody goji

Składniki mieszamy i odstawiamy do lodówki. Po pół godzinie dokładnie mieszamy, rozbijając wszystkie powstałe grudki. Dwie godziny później możemy jeść, podajemy z dodatkami, smacznego!
Do wersji kakaowej dołożyłam łyżkę gorzkiego kakao.



3 komentarze:

Magdalena Kuchaja at: 28 lutego 2015 08:14 pisze...

uwielbiam puddingi chia!

Hania at: 28 lutego 2015 14:42 pisze...

jeszcze go właśnie nie jadłam ale jak tylko gdzieś dorwę te ziarenka to na pewno się za niego zabiorę :)

Magda C. at: 19 marca 2015 16:21 pisze...

Ciekawy ten pudding :)

Prześlij komentarz

Search This Blog

Obserwatorzy

Obserwatorzy Google+

Etykiety

awokado (1) Babki (1) bakalie (3) banany (4) beszamel (1) bez pieczenia (7) bezy (6) białka (1) białko (4) biszkopt (4) Boże Narodzenie (6) bób (2) brkfst (8) bułki słodkie (9) chleb (4) ciasta (25) Ciasteczka (12) ciastka (15) Ciasto drożdżowe (20) ciasto francuskie (2) ciasto kruche (13) ciecierzyca (2) coś słodkiego (77) cukinia (5) curry (2) cykl tematyczny (8) cynamon (10) cytryna (1) czekolada (23) Dania główne (21) desery (13) do pieczywa (7) domowy fast food (4) dynia (2) fasola (5) faworki (1) gryczanka (1) Halloween (1) herbatniki (3) hummus (2) jagody (2) jajka (2) jesień (19) kaczka (1) kakao (9) kandyzowane owoce (2) karmelizowane owoce (2) kasza (5) kasza jaglana (1) kokos (2) koktajl (2) komosa ryżowa (1) kremówka (4) kruszonka (4) kuchnia angielska (5) kuchnia chińska (1) kuchnia francuska (3) kuchnia włoska (6) lato (9) lody (2) lukier (3) majonez (3) makaron (7) maliny (1) mango (1) masło orzechowe (4) mąka orkiszowa (1) mąka pełnoziarnista (13) mięsne (6) mleko roślinne (2) moje gadanie (3) muffinki i babeczki (7) na śniadanie (48) naleśniki (6) nasiona chia (1) niekulinarnie (3) nutella (2) obiadowe (33) omlet (4) orzechy (2) owoce (26) owsianka (7) pancakes (4) pączki (1) pieczywo (1) pierniki (1) pierogi i kluski (5) pierś z kurczaka (4) pizza (2) Placki naleśniki i pierogi (19) podróże (1) proteinowe (1) przekładane (3) raw (1) ricotta (2) rogaliki (2) rolada (1) ryby (1) ryż (5) sałatki (4) scones (1) serek wiejski (1) serniki (3) smoothie (1) soczewica (2) szpinak (3) szybkie (26) śliwki (4) tarty (6) tłusty czwartek (2) torty (5) trufle (2) truskawki (2) vegan (1) warzywa (23) warzywa faszerowane (2) wege (4) Wielkanoc (2) współpraca (3) wytrawnie (15) zakwas (1) zapiekanki (3) zdrowe (24) zima (14) zupy (3) żółtka (4)